432                                                    REGISTRES
plus tel scandalle, au mieulx de nostre pouvoir.
Et actendant tousjours voz bons commandemens,
nous supplirons le Createur, Monseigneur, vous
tenir en perfaicte santé très longue et très heureuze
vie.
"De Paris, ce xxim° jour de Decembre mil
lxxi.
"Voz très humbles et très obéissans serviteurs, "Les Prevost des Marchans et Eschevins de la
Ville de Paris.»
42. ----- [RÈGLEMENT TOUCHANT LE SERVICE DU GUET,
DES ARCHERS, ARBALÉTRIERS ET ARQUEBUSIERS.]
22 décembre 1571. (A, fol. 279 r°- --- -0'. -O-1 r"-)
Et le lendemain, fut expedié pour l'advenir le rei­glement qui ensuict:
"Du vingt deuxiesme jour de Decembre mil vc soixante et unze, au Bureau de la Ville de Paris;
rt A esté arresté avecq Monsieur le Chevallier du Guet, tant pour le soullagement des archers, arba­lestriers et harquebuziers de la Ville, qui se sonl plains des grandz travaulx et fatigues par eulx faictz durant ces troubles, que des gens du Guet, et affin qu'ilz puissent faire garde et puissent durer pour pourveoir et empescher toutes esmotions, ce qui s'ensuyt :
"Premierement, que chacune des trois com-paignées sera tenue tenir garnison au logis à eulx ordonné, l'espace de deux jours, durant lesquelz fournira la compaignée qui sera en garnison vingt hommes de cheval, à commancer à six heures du matin. Et à ces fins, que chacune compaignée se separera en quatre; et en ce faisant, ne serviront que de douze jours l'ung, sinon en cas de necessité, auquel cas seront tenuz venir sans mandement, et à tout le moings par le simple commandement verbal de leur cappitaine, sans y faillir. Et pour le regard de la nuict de Noel, fournira chacune com­paignie vingt chevaulx.
"Le dict sieur Chevallier du Guet a promis faire faire guet la nuict, de sa part, ainsi qu'il a accous­tumé et qu'il advisera pour le mieulx.
"Et quand aux soldatz levez aux despens de la Ville, il en fera mectre six pour la garde dud. Hostel de Ville, lesquelz pour ce faire seront mis dedans l'une des loges d'icelluy, où il leur sera fourny de feu et chandelle. Et le surplus desd, soldatz sera departy pour faire la garde et ronde
DU BUREAU                                               [1671]
par nous, avec les gens de cheval; laquelle garde sera continuée par la maniere dessusdicte, sinon en cas de necessité, que tout marchera.»
Et sur ce a esté expedié le mandement suyvant :
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Il est enjoinct à tous ceulx des compaignées des archers, arbalestriers et harquebuziers de lad. Ville, de eulx fournir promptement de chevaulx suffi­sans, pour faire le service qu'ilz doibvent au Roi et icelle, et empescher toutes esmotions et séditions populaires, alias et à faulte de ce faire en sera mis d'autres en leurs places, à leurs despens, et privez dud, nombre, au premier jour qu'ilz entreront en garde; desquelz à ceste fin en sera faict reveue.
"Faict au Bureau, le xxue jour de Decembre mil vc lxxi. n
43. — [Réception de lettres du Roi, de la Reine et du duc d'Anjou.]
22 décembre 1571. (A, fol. 280 r°; B, fol. 203 .)
Ce mesme jour, feurent apportées les lettres du Roy et de la Royne, et de mondict seigneur le duc d'Anjou :
De par le Roy.
" Très chers et bien amez, nous avons receu voz lettres, des treize et seiziesmes jours de ce present mois. Par les premieres, nous avons veu la dilligence de laquelle il a esté usé pour prandre prisonniers ceulx qui ont commis les esmotions nagueres advenues en nostre bonne Ville de Paris, affin d'en faire faire la justice exemplaire; par les secondes, nous avons en­tendu le bon ordre qui fut donné, dimanche dernier, pour empescher que le peuple ne feist aucune mau-. vaise entreprinse; louant beaulcoup la bonne dilli­gence et bon ordre dont y a esté proceddé, tellement qu'il n'en soit advenu aulcun inconvenient, dont nous sommes infiniment aises, car autrement nous eussions esté contrainctz d'y envoyer des forces que estions prestz de faire marcher droict à nostre cousin le mareschal de Montmorancy, pour y pourvoir.
"Nous luy escripvons, pour ceste occasion, demourer encores quelques jours par de là, pour veoir comme toutes choses s'i comporteront; qui sera, comme nous nous asseurons, tousjours très bien, quand les principaulx comme vous estes et